Musikhjälpen

Woobidoo!
Musikhjälpen har gått varmt för mig idag, musikhjälpen är fantastiskt! Själva idén är helt underbar och fin, men även allt som händer och allt man får höra och lära sig är otroligt. Gilla! Musikhjälpen påminner mig om förra året, när jag var nyopererad och knappt kunde röra huvudet och det enda som va på tvn den veckan va musikhjälpen. Det förgyllde min tillvaro då kan jag säga, så nu får jag myskänslor bara av tanken på musikshjälpen!

Jag tycker att det är nyttigt att olika ämnen som att alla ska få gå i skolan uppmärksammas, även ämnen om hur andra människor har det och att man ser hur många det är som hjälps åt för att göra världen lite bättre för dessa drabbade människor.
Det får mig att tänka att man ska vara lycklig för vad man har även om det inte känns så fantastiskt och glamoröst alla gånger. Ibland är det väldigt svårt att vara nöjd med sig själv eller hur man har det, men när man tänker efter så har man det bra, det är omgivningen som gör att man aldrig blir nöjd. Man kan ju inte gå runt och tänka på dem som har det sämre hela tiden, för vi lever i ett annat samhälle med andra värderingar och mål, men man kan ge dem som har det svårt en tanke ibland.

Idag blev det lite julklappsfixning men även pepparkaks- och hus bakning, super söta hjärtan. Jag fick en smart "låda" med kakformar av farmor med olika formar bland dem detta hjärta som blev min favorit. :D







PUSS på alla som skänker något till musikhjälpen! <3Kärlek.


<3iNA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0