Dopad dag

Hejsan svejsan!
Idag är som sagt min dopdag! Farmor ringde precis och sa grattis, det är nog bara jag och farmor som tycker att min dopdag är viktig. Fast vi tycker att det är viktigt på olika sätt, jag tycker att det är viktigt att ha en anledning till att fika och farmor tycker att det är viktigt att uppmärksamma dagen man fick sitt namn och blev välsignad av prästen.

Igår blev det årets första semla, oj så fantastiskt god den va! Jag har aldrig uppskattat semlor speciellt mycket för jag gillar inte smaken på brödet. Jag är vanligtvis en sån som slickar av locket, äter upp det och mandelmassan sen är jag klar med min semla. Men igår förändrades min åsikt om semmelbrödet, det va super gott och saftigt, mums! Iår kommer jag nog baka vanliga semlor, annars brukar jag köra på chockladsemlor.

Kollade även på den nya "humor-serien" Kontoret igår, jag blev besviken. När man sett reklamen har den verkat kul, men det va typ klippen dem hade i reklamen som av det roliga. Det blir överdrivet och orealistiskt och bara jobbigt att titta på, man kan inte sätta in roliga personer på ett och samma sälle och tro att det blir kul. Ove passar som den snåla och störiga grannen, inte som chef. Jag menar hålla? hur skulle han kunna lyckas bli chef?


Här är de fantastiskt goda semlorna!






Försöker plugga inför tentan, men jag fattar inte ens vad jag ska plugga så det är bara störande.
Har ringt om sommarjobb, men det är inte lätt att få jobb här inte. Speciellt inte när alla arbetslösa ungdomar hinner före bara för att dem har hela dagarna till att praktisera och söka jobb! Jag säger en sak, ge mig och andra som pluggar jobben för ni får pengar även om ni är arbetslösa på sommaren. #jobbigtläge


<3iNA

Kommentarer
Postat av: Sofie

Haha, det är så roligt när man missförstår rubriker :)



Som nu, Evelina har du dopat dig?? det är ju inte lagligt :) haha

2012-02-14 @ 13:47:04
URL: http://thissofie.blogg.se/
Postat av: Sofie

Nej, jag vet jag har en sån dag idag där jag knappt orkar nånting, har ont överallt och vill bara stirra in i en vägg och inte göra nånting! :(

2012-02-14 @ 14:07:16
URL: http://thissofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0