Banta, eller?

Hii!
Funderar på att ta bort några kilo, men jag vill ju inte sluta äta så jag tänkte testa laxermedel. Har hört att det ska vara en effektiv bantningsmetod. Tänkte börja idag och se om det har börjat ge resultat i slutet av veckan.


Haha, nerå. Men idag tänkte jag testa ricinolja! Jag ska börja med att blanda ut ricinoljan i min vanliga hårinpakning och se hur det känns. Nästa gång tänker jag testa enbart ricinolja och låta det verka lika länge så får jag se vilket som fungerar bäst för mig.
Tänker även använda på ögonbryn och ögonfransar, men jag har hört att oljan är farlig att få i ögonen så det känns ganska blont att häva det på ögonfransarna. hah! Men jag få väl läsa om det, har läst att man ska smörja med idominsalva innan man häver på oljan. Får se hur jag gör!


WFT!? är ricin olja kanske du tänker.. Ricinolja är en trögflytande olja som pressas ur frön från ricinväxten. Oljan förknippas i de flestas öron som ett laxeringsmedel, vilket det är.
Långt tillbaka och nu är oljan även populär som skönhetsprodukt. Den används i olika lotions, ansiktsmasker och hårinpackningar.
Vissa säger att oljan får håret att växa snabbare och andra säger att håret upplevs som starkare och bättre kvalitet. Anledningen till att håret upplevs som länge och "snabbväxande" kan vara för att håret tackvare oljan har blivit starkare och inte går av lika lätt som innan, vilket ger tjockare och längre hår. Hur resultatet blir/upplevs varierar från person till person. Men de flesta jag har läst om upplever användningen av ricinolja som positiv.

 

 

En fantastiskt charmig spegel-bild på mig och ricinoljan! gilla!

 

Tillsamman blir vi alla fullärda av oss själva.

<3iNA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0